Pomůže vám asistenční služba, když se ztratíte v cizí zemi?

Asistenční služby cestovního pojištění

Cestování je skvělá zábava. Ale napadlo vás někdy, jak byste se zachovali, pokud byste se někde na svých cestách v cizině ztratili? Jak byste zareagovali, kdybyste se ocitli v situaci, v níž byste si sami nedokázali poradit? Možná vás překvapí, že užitečným pomocníkem v takových situacích vám může být třeba i cestovní pojištění – konkrétně tedy jeho asistenční služba. Víte, s čím vším vám může na dálku pomoci?

Asistenční služba vám poskytne pomoc v zahraničí nonstop

Když zabloudíte někde v tuzemsku, nebude nejspíš nijak komplikované dostat se zpět domů a bez úhony vše zdárně zvládnout. O poznání složitější to ovšem může být v cizině – obzvláště pokud neovládáte dobře místní jazyk a jste na daném místě úplně poprvé. Ztráta orientace (nejen v cizině) se přitom může přihodit úplně každému, někdy stačí mít prostě špatný den.

Vítanou pomocí v takových situacích mohou být takzvané asistenční služby, které pojišťovny nabízejí v rámci cestovního pojištění. Například pojišťovna Kooperativa využívá asistenční služby společnosti Global Assistance, která provozuje nepřetržitě 24 hodin denně telefonickou asistenční linku v češtině, na niž se můžete kdykoli obrátit s prosbou o pomoc, radu či asistenci. Zkušení operátoři jsou připraveni vám pomoci, kdykoli se dostanete na cestách do problémů — ať už finančních, zdravotních či dopravních.

Pro všechny případy se proto vyplatí poznamenat si už před cestou kontakt na asistenční linku, který najdete například na pojistné smlouvě, webových stránkách či na kartičce s informacemi k vašemu cestovnímu pojištění.

Cestovní pojištění nabídne asistenci před cestou i během ní

Asistenční služby v rámci cestovního pojištění navíc můžete využít již před cestou, což může být i vhodná prevence, jak se následně vyvarovat některým nepříjemným situacím na cestách – a jak se neztratit.

Obrátit se na linku můžete například s dotazy ohledně nezbytného očkování, klimatických podmínek, aktuální politické situace, celních povinností, ale třeba i s žádostí o zprostředkování ubytování či kontaktů na lokální poskytovatele služeb (třeba zkušené průvodce).

Pokud už ale na cestu vyrazíte a ocitnete se v nějaké krizové situaci, můžete využít třeba službu tlumočení po telefonu, která vám pomůže jak při komunikaci s místními úřady či institucemi, tak vám ale také může nabídnout řešení ve chvíli, kdy zabloudíte a nejste se schopni domluvit a zorientovat.

Operátoři vám také mohou pomoci se zprostředkováním pomoci v případě, že ztratíte peněženku, nebo vám byla odcizena či zničena zavazadla. Stejně tak jejich služby oceníte ve chvíli, kdy se budete muset vypořádat se ztrátou dokladů, která je někdy ještě o poznání větší komplikací, než když se (na chvíli) ztratíte na výletě vy sami.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *